/Real estate

Marketing Agency/

Bouwstenen

van het concept

Leonards Marketing positioneert zich als uw centrale partner in het marketing- en verkoopproces van uw nieuwbouwvastgoed. Onze professionele aanpak en jarenlange expertise zorgt dat uw project de aandacht krijgt die het verdient. Voor elk project van groot tot klein werken we een doordachte strategie uit om een maximaal aantal potentiële kopers te bereiken. 

De verschillende fases in het marketingproces zijn vaak erg complex en vereisen de nodige expertise en knowhow, deze zijn vaak niet te vinden binnen één bepaalde onderneming. Om de maximale kwaliteit en opbrengst te garanderen werkt Leonards Marketing om deze reden per case samen met verschillende externe bedrijven, freelancers en specialisten. Hierin speelt de grootte, geografische ligging en prijszetting van het project een grote rol.

 

Verder staat een korte beschrijving van de verschillende diensten, die diensten kunnen ook individueel worden geleverd om jullie verkoopteam te ondersteunen daar waar het echt nodig is.

 
 
 
 
 
 
 

1/

Storytelling

Verhalen zijn illustratief, gemakkelijk te onthouden en stellen elke ontwikkelaar in staat om sterkere emotionele banden met de potentiële kopers te creëren. Onze hersenen zijn veel meer bezig met verhalen vertellen dan met koude, harde feiten. 

 

Deze tendens komt alsmaar vaker voor op de markt van nieuwbouwprojecten. Historische feiten en geografische ligging worden doorgetrokken in het verkoopverhaal om potentiële kopers meer voeling te geven met het project.

2/

Huisstijl

Hierbij wordt de term van “corporate identity” doorgetrokken naar het project. De huisstijl van een organisatie is de bewust gekozen wijze van presentatie naar buiten toe. In dit geval is de organisatie een nieuwbouwproject. 

In de enge definitie is een huisstijl de visuele identiteit het project. Het betreft uitsluitend het symbolische gedeelte. Hieronder vallen naam, kleur, typografie (lettertype), vormentaal (stramienen/vlakken/curves/opmaak) en fotografiestijl. 

Al deze elementen worden consistent gebruikt in presentaties of op briefpapiervisitekaartjes, lastenboeken, enveloppen, de projectwebsite en e-mails.

3/

Logo

Na het bepalen van de huisstijl wordt er een logo ontworpen. Bij het ontwerpen van het logo wordt rekening gehouden met de architecturale stijl en geografische ligging. Na een brainstormsessie en rekening houdend met de voorheen genoemde factoren gaan grafische ontwerpers aan het werk om verschillende logo’s te ontwerpen die visueel goed ogen. Nadien wordt nagedacht welk ontwerp het dichtst aanleunt bij de waarden van het project en de ontwikkelaar.

4/

Projectwebsite

Naast publicaties op traditionele platformen is een projectwebsite niet meer weg te denken uit het verkoopproces. In tegenstelling tot een advertentie is er bij een website de mogelijkheid klanten te begeleiden in een virtueel verhaal en zo de nieuwsgierigheid te prikkelen om een afspraak vast te leggen. 

 

Zo wordt bijvoorbeeld een website vaak geopend met prachtige, weinig zeggende beelden en gesloten met technische informatie rond het project gekoppeld aan een contactformulier. Om deze reden worden de websites vanuit het perspectief van de koper ontworpen en de kansen voor verder contact geoptimaliseerd.

5/

SEO

“Search Engine Optimalisation”, een vage vakterm die wordt gebruikt bij het beschrijven van het optimaliseren van het proces om via online zoekmachines als Google gemakkelijker teruggevonden te worden. Het spreekt voor zichzelf dat het aantal ingevulde contactformulieren correlatief verbonden is aan het aantal bezoeken op de website. Om deze reden verdient SEO van een project nodige aandacht. 

 

Simpel is het echter niet, het optimaliseren van deze zoekmachines is de afgelopen jaren een ware wetenschap geworden. De zichtbaarheid van de projectwebsite en hangt van talloze factoren af zoals de opbouw van de website.

7/

Verkoopbrochure

Bij het opstellen van een verkoopbrochure gaan we alweer te werk vanuit het denkproces van de potentiële koper. De moeilijkheid ligt vaak in het combineren van grafische elementen, de huisstijl, een verhaal en de technische gegevens op een manier dat de potentiële koper op een leuke manier prikkelt om verdere stappen te ondernemen. 

 

De kracht van de brochures is dat ze zowel op papier als virtueel kunnen verspreid worden.

8/

Videobrochure

Dit is een relatief recent fenomeen en nog zo goed als onbekend in België. Het gaat hier om een bedrukt doosje met een dikte van een halve centimeter. Bij het opendoen van het pakketje speelt er automatisch een promotiefilm af op een scherm. De eerder beperkte kostprijs van de videobrochures laat het toe ze mee te laten nemen door de potentiële kopers om het later nogmaals af te spelen of te tonen aan anderen. 

 

Uit marktonderzoeken blijkt dat dit medium vaak zorgt voor een wow-effect. De beleving wordt gedeeld met naasten en zorgt voor sterke mond-aan-mond reclame voor zowel het project als de ontwikkelaar.

9/

Mailings

Het is belangrijk voor de potentiële kopers om op de hoogte te worden gehouden van de ontwikkelingen van het project. Zo kan bijvoorbeeld een simpele mail met als onderwerp dat er reeds verschillende units van het project verkocht zijn mensen aanzetten tot een aankoop. 


De mails worden strategisch opgesteld om het beste resultaat te behalen. Er wordt nagedacht over het onderwerp als rode draad. Het onderwerp om de kans zo groot mogelijk te maken dat de mail wordt geopend en de rode draad om de lezer aan te zetten tot actie.

10/

Social media & target

Social media is een erg sterk kanaal voor het overbrengen van informatie naar het doelpubliek. In dit stadium wordt er een strategie ontwikkeld om de potentiële kopers op een zo kostefficiënte manier te bereiken. We denken na over relevante content en interesses van het doelpubliek. Eens dit bepaald is wordt er vaak aan het werk gegaan met reeds bestaand materiaal zoals de grafische 3d beelden en verhalen van de copywriter.

11/

Digitale advertising

Net als SEO is dit een wetenschap op zichzelf als we het maximale wensen te bereiken en toch kostefficiënt te blijven. Met digitale advertising wordt gericht naar het adverteren op verschillende kanalen om mensen te laten doorklikken naar informatieve bron zoals de projectwebsite. Een voorbeeld hierop is dat potentiële klanten een advertentie krijgen te zien bij het zoeken naar bepaalde zoektermen op Google. 

12/

Huis-aan-huis

Vanzelfsprekend zijn de kopers van de meeste projecten mensen uit de streek. Om de maximale exposure te bereiken kan de ontwikkelaar ervoor kiezen om traditioneler te werk te gaan, namelijk het huis-aan-huis bedelen van flyers en folders. Ook hier wordt sterk nagedacht over zowel het ontwerp, als de aanzet tot actie. Dit allemaal met het doelpubliek en hun denkproces in het achterhoofd.

13/

Werfcommunicatie

De werf is de ideale plaats om het project in de schijnwerpers te plaatsen. Zowel in de letterlijke, als figuurlijke zin. Er wordt aandacht geschonken om zowel op traditionele, als innovatieve wijzen een project te laten opvallen. Dit kan gaan van opvallende werfdoeken tot het projecteren van beelden op de werf.

 
 
 
 
 
 
 
 

Laat uw gegevens achter en we nemen spoedig contact met u op.

2020 © Leonards Marketing & Immobiliën - BE0730.554.708