Gratis & vrijblijvende schatting
Verkoopplannen? Alles begint bij het weten van de juiste waarde van je woning. Vul dit formulier in en we nemen spoedig contact met u op.
Verkoopplannen? Alles begint bij het weten van de juiste waarde van je woning. Vul dit formulier in en we nemen spoedig contact met u op.
De vier vragen om de hoogste prijs te halen
Degene die de hoogste prijs betaalt
Het grootste bedrag voor je woning krijg je enkel van die ene juiste koper. Als koper moet je door tijdsdruk vaak op gevoel handelen en snel beslissen of je de woning wilt. De huizen vliegen de deur uit, mensen brengen ter plaatse een bod uit, alles gebeurt in een stroomversnelling.
Als verkoper heb je die druk niet. Je hebt de luxe van tijd, waardoor alles tot in de puntjes kan voorbereid worden om de hoogste prijs te behalen. De juiste koper op het juiste moment is een rechtstreekse weerspiegeling van de hoogste waarde van je woning.
Verzameling van gegevens
Een juiste inschatting maken van wie de toekomstige koper zal zijn, is dus cruciaal. Om deze reden wordt er bij Leonards enorm veel aandacht besteed aan het verzamelen van data over bevolking, huishoudens, onderwijs en arbeidsmarkt in wijken.
Na interpretatie van deze gegevens, stellen we een indicatief profiel op van wie onze potentiële koper zal zijn: de gezinssituatie, de leeftijd, interesses en professionele occupatie.
Kopersprofiel samenstellen
Bij Leonards stellen we een kopersprofiel samen uit data van twee componenten: enerzijds de beschikbare demografische gegevens van de Vlaamse Overheid en anderzijds eigen gegevens die we door de jaren heen hebben verzameld.
Door gemiddeld 2500 verkoopbezoeken per jaar nauwkeurig te documenteren, hebben we een goed overzicht van wie de koper zal zijn.
Met ijzersterke marketing
We geven onze unieke, winnende strategie die we jaren geheim hebben gehouden, nu voor het eerst prijs. Bij Leonards zorgen we voor een gestroomlijnde marketingstrategie waarbij alle acties verbonden zijn met elkaar, met als doel de koper te vinden en te motiveren tot overgaan tot bezoek.
Onze marketingstrategie begint bij de vanzelfsprekende zaken zoals professioneel foto- en videomateriaal, publicaties met een door een copywriter geschreven tekst, gepubliceerd op verschillende vastgoedkanalen en het verspreiden van flyers en online mailings. De grote kracht van Leonards ligt daarnaast in de minder voor de hand liggende marketingkanalen zoals het ontwerpen van een persoonlijke website en virtuele bezoeken.
Unieke website per woning
Per woning maken we een unieke, persoonlijke website. Hier komen prachtige sfeerbeelden, een virtueel bezoek met videorondleiding en alle informatie en documenten op te staan. We voorzien een stijlvolle presentatie die in tegenstelling tot een traditionele advertentie op zoekertjessite, genoeg plaats biedt om een woning in geuren en kleuren weer te geven.
De mooie presentatie is niet de enige reden waarom we werken met persoonlijke websites. De achterliggende gedachte is dat we op deze manier heel veel gegevens kunnen verzamelen over wie de advertentie ziet. De leeftijd van de websitebezoeker, de locatie van waaruit die wordt bekeken, de sessieduur, de meest bezochte pagina’s en zijn/haar interesses.
Op deze manier kunnen we zien of onze marketingstrategie verloopt zoals het hoort en we ons opgezet kopersprofiel online via de website bereiken. Indien dit niet het geval is, kunnen we erg snel schakelen en onze marketingstrategie hierop afstemmen. Deze zaken zijn niet mogelijk met traditionele advertenties via zoekertjessites.
Virtuele bezoeken
Een virtueel bezoek is zoals een huisbezoek, maar dan vanuit je luie zetel. Met Leonards Immobiliën ontwikkelden we een revolutionair systeem van online huisbezoeken. Met trots is Leonards het eerste vastgoedkantoor in België die gebruik maakt van dit systeem.
Zo wordt er per woning een video opgenomen in verschillende onderdelen. De kijker kan in de video zelf bepalen welke zaken er besproken worden en in welke volgorde. Een beetje zoals bij een echt bezoek dus. Zien we eerst de keuken of de badkamer? Dat beslist de kijker zelf.
De zaken die nog onduidelijk zijn, kunnen door de kijker in de video aangeduid
worden. Binnen de 24 uur krijgen ze van ons een opname van het detail dat ze nog wilden zien.
Op deze manier wordt de potentiële koper warm gemaakt en klaargestoomd voor een echt bezoek ter plaatse. Dit innovatieve systeem werpt echt zijn vruchten af.
Eén die waterdicht is
Een dossier bij Leonards is, hopelijk zoals uw woning, waterdicht. Er wordt gezorgd dat elke woning voorzien is van alle verplichte documenten en indien nodig wordt een bouwdossier opgesteld.
Verplichte documenten
Er zijn meer dan tien officiële documenten verplicht als je je woning wil verkopen. De meest gekende zijn het energieprestatiecertificaat (EPC) of het asbestattest. Minder gekend zijn de documenten met informatie rond overstromingsgevoeligheid of onroerend erfgoed.
Bij afwezigheid van één van de attesten kunnen enerzijds de potentiële kopers afgeschrikt worden door gebrek aan informatie en anderzijds problemen plaatsvinden als er een koper gevonden wordt.
Bouwdossier
Indien de woning te renoveren is, stellen we ook een bouwdossier op. In zo’n dossier wordt een duidelijke raming weergegeven van alle kosten die nog dienen te gebeuren aan de woning.
Zo heeft de koper alle nodige informatie om ter plaatse een bod uit te brengen. Een huis kopen blijft een emotionele beslissing. Daarom is het belangrijk dat de potentiële koper bij grote interesse op het moment zelf kan beslissen.
Juiste informatie op het juiste moment verschaffen
Eens de juiste potentiële koper gevonden is, is het gemakkelijk hem of haar tot een aankoop te overtuigen. “Ze moeten het hebben of niet, zo simpel is het, niet waar?” Dat is deels waar.
Juiste informatie op het juiste moment
De grote kracht van ons kantoor zit in de onderhandelingen: de juiste informatie verschaffen op het juiste moment. Als vastgoedkantoor zijn wij dé bemiddelaar tussen de partijen. We streven gemeenschappelijke belangen na en sluiten compromissen. We trachten te begrijpen wat van belang is voor ieder van de partijen en spelen hierop in.
Het is onze taak de partijen aan te moedigen om verschillende mogelijkheden te bedenken die tot een oplossing kunnen leiden. Samen bekijken we elke uitkomst met de mogelijke voor- en nadelen.
We zijn écht steengoed
Binnen Leonards volgt elke vastgoedmakelaar minstens 80 uur sales- en onderhandelingstraining per jaar. Onderhandelen en argumenteren is een zoals topsport. Frequent trainen is een must.
Als verkoper is het belangrijk dat je bijgestaan wordt door een team van professionals die slechts één doel hebben: je woning verkopen aan de hoogste prijs.
Jaarlijks honderden tevreden klanten, daar gaan we voor.
Voer uw gebruikersnaam of e-mailadres in. U ontvangt een link om via e-mail een nieuw wachtwoord aan te maken.